Tuesday, September 15, 2009

jika tamat pinjaman hidup

setelah membaca beberapa entri blog kepunyaan Allahyarhamah Yasmin Ahmad & Uztaz Asri Rabbani, saya terfikir:

kalau saya meninggalkan dunia,
setelah semuanya kembali normal,
ada lagi ke orang ingat saya?
menjenguk blog yang sedikit goblok ini?
sudikah kiranya menghadiahkan saya ayat-ayat suci Al Quran?

seeloknya sebelum pergi, manusia patut tinggalkan nasihat yang boleh digunapakai.

seakan debit untuk ke syurga kelak.

adakah blog saya atau blog kamu itu tersaji ilmu & tips untuk dunia akhirat dengan yang bisa menjana minda malah mungkin merubah menjadi manusia yang lebih baik orangnya?

eh nawaitu saya cuma mengingatkan sesama kita. bukan menakutkan sesiapa.

yang pasti, Alhamdulillah, kita masih ada peninggalan blog-blog seperti blog Allahyarhamah Yasmin & Allahyarham Uztaz Asri padat dengan filsafat untuk kita jenguk, fikir & aplikasikan dalam hidup insyaAllah.

No comments: