Tuesday, October 20, 2009

paradigmaku enggan berganjak?

sejak dua menjak hati aku punya rasa yang bercampur aduk.

pertalian aku sama ahli keluarga, para sahabat & kekasih, Alhamdulillah UTUH.

yang kini aku risaukan, AKU.

sekarang ini, al mubarakah adalah seorang perempuan yatim piatu tidak berharta dan tiada pencapaian hebat untuk masa hadapan.

sampai bila aku akan mempertaruhkan diri yang sentiasa mendatar ini? silapkah aku sudah meninggalkan sifatku dahulu yang workaholic & high achiever 24/7 tanpa memperdulikan hal-hal lain? tak salahkan sekarang aku lebih senang berpendapat kecil asalkan aku hidup normal berkeluarga, berkawan dan bercinta macam orang lain?

aku risau tuhan. kenapa aku rasa sebegini? aku tak mahu kesempurnaan, cuma aku tak mahu jika apa-apa terjadi, aku akan komplikasikan hidup orang lain. aku takut tuhan. aku tak mahu merosakkan hati-hati sekalian manusia yang punya hubungan dengan aku kerana aku tidak berjaya pada pandangan mereka.

Ya Ilahi, suntikan lagi dos kesyukuran dan keyakinan pada aku. jadikan aku tekad menghadap qada' qadar mu tuhan.

5 comments:

JackE said...

rilex deh..kamu tenang aja ya..
life's easy once u make it easy.. u r here to live not to suffer..

.(ns) said...
This comment has been removed by the author.
.(ns) said...

heeee

thank you jack eeee ;P

JackE said...

sama2 deh
tenang ya

for whatevr hppn either gud or bad, it jst a matter of hw u handling them

bingbong said...

simple but deep mr jacko :p huhuhu