Sunday, October 10, 2010

ketepatan 101010

teringat pesan professorku pada aku dalam kuliah falsafah.
tentang hidup. tentang kebetulan & ketepatan.
tajam pandangan matanya terhadap setiap seorang siswi & siswa tika itu.
caranya bukan mengubah. cuma menganjak hati aku secara tidak langsung.
hingga sekarang kata-katanya melekat pada benak jiwaku.
bilangnya " setiap pekara dalam dunia ada sukatan. maka fikirkan.
kalau kau rasa kebetulan, cari punca kebetulan itu dan mula bersukat permulaan
dan kalau boleh hingga pengakhiran.
mungkin kau jumpa ketepatan dalam kebetulan tadi.percayalah,
ia telah termaktub dalam Al Quran."
oleh itu, aku sentiasa mengira, membilang, mencatu, menyukat mengenai serba serbi pekara.
and it's for real bila orang kata "everything happens for a reason"
lebih kurang kebarangkalian untuk pengetahuan aku sendiri.
tidak terkecuali tentang keindahan sukatan aku dan si bumi ,
aku prihati detiknya mula pada 05.05.08.
dan pada hari ini, 10.10.10. sudah masuk 888 hari aku bersama dia.
cantik sukatan Allah kurniakan pada ikatan aku dan dia.
adakah ini satu kebetulan?
aku harap bukan.
aku harap dia tepat untuk aku. aku tepat untuk dia.
sampai bila-bila, InsyaAllah.
awak, happy 888th days together.
i'm still counting these beautiful days being with you.
dengan cinta,
nana suleiman

No comments: