Friday, February 20, 2009

one of the reasons for me to see tomorrow

when all my nieces & nephews were much younger


meen and yaya

yaya and meen bubble bath

ameer, meen, yaya, tareeq with my bro, bampa & wife, kak mi.

the latest addition & youngest, tareeq.


my perut sakti, yaya and my chatter box, meen.


bampi's children, my dear sweethearts

from left, apish, abang, ika, hairi and yaya


lumrah manusia kan, saya juga kadang-kadang rasa dunia ini tidak adil. bila saya rasa nak bunuh diri je ke.. saya ingat anak-anak saudara saya. saya akan kembali tenang. saya mahu teruskan hidup kerana mahu terus melihat mereka membesar depan mata saya. saya tak sanggup kehilangan salah seorang daripada mereka. saya sayang yang teramat-amat pada mereka.

dulu ketika berusia 12 tahun sebelum saya dapat anak saudara saya yang pertama iaitu abang atau nama penuhnya zulfakar zulkafli, saya memang tak faham kenapa arwah mama saya, sehari pun dia susah nak lepaskan saya tidur rumah kawan. "mama..umah kawan tu satu taman je pun? lima minit dari je rumah kite?"

tapi bila saya sudah menjadi seorang makcik, auntyna kepada anak-anak saudara saya, barulah saya faham. ya Allah, sayang dan rindu dalam hati itu pada mereka, rasa macam nak terbang peluk dan takkan lepaskan mereka. saya baru faham rasa sayang terhadap seorang anak. aha baru anak saudara tak jumpa lama sikit dah mengagau, tak tahu le nanti anak-anak sendiri. itulah penangan kasih pada anak-anak kan. the overwhelming love you can feel. indescribable..

sejak bergelar makcik, baru saya suka bayi & kanak-kanak. ada gak naluri keibuan yek. dan jikalau anda perlukan orang jaga anak anda, saya boleh je jadi babysitter. tapi kalau sebelum jadi makcik, kalau tengok budak kecik yang nakal tu kan, lari-lari, bising-bising, pergh rasa nak jotos je kepala dorang. sekarang tidak lagi ye..heee

wahai anak-anak saudaraku....zulfakar, zulhairi, zuliyana, zulhafiz, zulaikha, ameer, jazmeen, sofeea dan tareeq..auntyna rindu sangat kat semua. auntyna rindu leeerrr, awak semua rasa jugak tak? paham tak auntyna rindu ni? hehehe i miss my nephews and nieces. thank you Allah, for this abudance of pure love. i love them to bits. rindunya kat awak semua. sayang sangat. kalaulah semua faham betapa berharganya awak semua pada auntyna. adeh..cair.. ;P

No comments: